CEO Ivan Richtár v rozhovoru o robotizovaných skladech a budoucnosti e-commerce

Srp 22, 2022 | E-commerce

Před nedávnem za námi do Dextrum Fulfilment dorazil Martin Hubeňák z podcastu CO-LO, zabývajícím se logistikou. Dal si za úkol vyzpovídat našeho generálního ředitele Ivana Richtára a s jeho pomocí trochu více nahlédnout do problematiky robotizovaných skladů a fulfillmentu obecně. 

V rozhovoru se postupně dozvíte, jak dlouhá cesta vede od „ajťáka“ k postu ředitele, jakou roli hrají v Ivanově životě inovace a proč vidí ve fulfillmentu budoucnost většiny e-shopů.

Po představení hlavy našeho týmu došlo na bližší seznámení s pojmem fulfillment. Zjistíte
tak nejen o co jde, jak se na něj nahlíží v zahraničí vs. u nás a proč ho má vlastně Dextrum v názvu, ale také to, v čem všem spočívají jeho výhody a proč se vyplatí investovat do jeho inovací.

A protože jsme specialisté na robotizovaný fulfillment, nechybí ani porovnání s tím nerobotizovaným. Pan Richtár pro představu popisuje, že 1 picker na robotizovaném skladu zastane práci, na kterou by jich v tom nerobotizovaném bylo potřeba 4-5. To vše díky robotům a moderním technologiím. Pokud vás ale stejně jako moderátora napadá otázka, zda se mají lidé bát o místo a čeká nás budoucnost skladů zcela bez obsluhy, pak můžete zůstat klidní – stále jsou a budou činnosti, které roboty nahradit nelze.

Podcast se věnuje i robotům jako takovým. Vy se tak můžete dozvědět, co ke svojí činnosti potřebují, co obnáší jejich provoz anebo za kolik byste si jednoho takového robota pořídili. V případě, že jste pak ze strany malých a středních e-shopů, neměl by vám uniknout popis výhod a přínosu pro takové podnikání, nechybí ale ani upřímné zhodnocení toho, kdy se fulfillmenové řešení zkrátka a dobře nevyplatí.

Zajímá vás víc o světě nejmodernějších technologií a logistice budoucnosti? Pak s Martinem a Ivanem „nahlédněte“ do skladů Dextrum Fulfillment a podívejte se na budoucnost očima našeho nejpovolanějšího inovátora!
CO-LO: Ivan Richtár – Automatizace a robotizace skladové logistiky

Rozhovor Ivana a Martina o tom, pro koho jsou služby fulfillmentu ideální volbou a kde naopak moc nedávají smysl. Pokud přemýšlíte, zda je váš brand připraven na inovaci v podobě naší komplexní logistické služby, odpovědi máte doslova na dosah ruky.

Rozhovor Ivana a Martina o tom, pro koho jsou služby fulfillmentu ideální volbou a kde naopak moc nedávají smysl. Pokud přemýšlíte, zda je váš brand připraven na inovaci v podobě naší komplexní logistické služby, odpovědi máte doslova na dosah ruky.

Otázky/okruhy:

  1. Pojďme se na začátek krátce pobavit o kdo je Ivan Richtár a kudy vedla jeho cesta k současné pozici?
  2. Co je Dextrum Fulfillment si řekneme v zápětí. Ještě před se rád dotkl slova „fulfillment“, neboť speciálně v dnešní době e-commerce se toto slovo hodně skloňuje a z mého pohledu se z toho stává jeden z oborů v této oblasti logistiky. Jak se na to díváte vy jako ředitel společnosti, která to má ve svém názvu?
  3. A nyní nám přibližte, co je Dextrum Fulfillment?
  4. Prezentujete se svými roboty, respektive robotizací skladové logistiky. Jak si takovou robotizace můžeme představit a jak se tímto odlišujete od ostatních poskytovatelů fulfillment servisu?
  5. Můžete mi říct jaké jsou ty zásadní rozdíly mezi robotizovaným a (ne) robotizovaným fulfillmentem?
  6. Do jaké míry dokáží vaší roboti nahradit lidi v takových provozech?
  7. A co se stane, když takový robot vypoví službu, případně jaké existují rizika v takovém provoze a jak být na ně připraven (jaká jsou backup řešení)?
  8. Jak významnou roli, podle vás, hraje skladová logistika pro e-shopy (malé či velké)?
  9. Jak a kde najít výhody fulfillmentu?
  10. Zajímalo by mě, jak z toho mohou e-shopy profitovat, v případě že využijí služby robotizovaného fulfillmentu?
  11. A jak se o tom můžou přesvědčit, ještě před rozhodnutím, že s vámi podepíše kontrakt?
  12. A kdy je vhodná doba pro majitele či manažery e-shopů vůbec uvažovat o outsourcingu procesu v případě fulfillmentu?
  13. Kdo by naopak neměl uvažovat o tomto řešení nebo v jaké fázi to nemá ten tížený efekt?
  14. Jak přistupujete k inovacím ve vašem oboru a jak moc inovativní jste (zkuste uvést něco konkrétního prosím)?
  15. Proč může být fulfillment založený na robotech a automatizovaných technologiích to nejlepší?
  16. Dnes vidíme a čelíme různým a hlavně nečekaným vlivům na celou logistiku. Jaký vývoj v e-commerce očekáváte vy následujícím roce.
  17. Překvapilo vás za poslední krátkou dobu něco, co zásadně ovlivňuje váš byznys? Prosím o jednu méně pozitivní a jednu více pozitivní odpověď a také případně, jak jste se k tomu postavili a co to pro vás v konečném důsledku znamenalo nebo ještě může znamenat?
  18. Je podle vás logistika oborem, který by se měl více dostávat do povědomí lidí a více se vyučovat na školách?
  19. Jací lidé u vás ve společnosti najdou uplatnění a spolupracujete či vychováváte si nějaké studenty v budoucí inženýry logistiky?
  20. Co z vašeho pohledu znamená logistika pro byznys a jak by na ní měli lidé nahlížet?

 

Mohlo by vás zajímat